Logo
تاریخ : چهارشنبه 29 فروردين 1403
کد 796

نشست مرکز رشد واحد های فناور شهرستان بناب با حضور ریاست محترم دانشگاه و مدیر محترم مرکز رشد دانشگاه تبریز

به همت مرکز رشد شهرستان بناب و حمایتهای ریاست محترم دانشگاه بناب، نشستی با حضور فناوران شهرستان بناب و مدیر محترم مرکز رشد دانشگاه تبریز جناب آقای دکتر پورزیاد در سالن اجتماعات شهید سلیمانی دانشگاه بناب در تاریخ 28/01/1403برگزار گردید.
در ابتدای این نشست ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر  عباسیان ضمن خوش آمدگویی به مدیر محترم مرکز رشد دانشگاه تبریز و فناوران حاضر در  جلسه، به مسائل و مشکلات موجود در مرکز رشد شهرستان بناب پرداختند و از مدیر محترم دانشگاه تبریز خواستند تا با توضیح دادن آیتم های موجود در مرکز رشد دانشگاه تبریز و موفقیت این مرکز در حل مسائل مرکز رشد بناب
همکاری کنند. هدف از این نشست، بررسی چگونگی کارآمدی و بهینه ساختن مراکز رشد و ارتقای سطح فناوری فناوران و ورود موفق آنان به بازار کسب و کار بود.
مدیر محترم مرکز رشد دانشگاه تبریز د ابتدای سخنان خود یک بیوگرافی و آمار کامل از مرکز رشد دانشگاه تبریز ارائه دادند و موفقیت فناوران این مرکز در این نشست به اشتراک گذاشتند. در ادامه سخنان خودشان آقای دکتر پورزیاد تاکید کردند به این که شهرستان بناب با دارا بودن صنایه مختلف از قبیل صنایع فولاد، نزدیکی به شهرک صنعتی بناب، نیروگاههای حرارتی و صنایع تبدیلی کشاورزی دومین قطب استان به حساب می آید. این شهرستان ظرفیت و پتانسیلهای متمایز و برجسته ای جهت فعالیت فناوران در حوزه های مختلف را دارا می باشد.
وی در ادامه سخنان خود به نقش موثر شرکتهای دانش بنیان فناوری در پیشبرد اهداف دانشگاهها و کشور اشاره کردند و افزودند: راه حل بسیاری از مشکلات در عرصه تولید، کسب وکار و اقتصاد کشور را شرکت های کوچک فناور و دانش بنیان تشکیل می دهند و عنوان کردند که شرکت های فناور و دانش بنیان حلقه مفقوده صنعت و دانشگاه هستند و باید این دو بال نیرومند به شرکتهای فناور و دانش بنیان توجه بیشتری داشته باشند. چون که شرکتهای دانش بنیان با هم افزایی، افزایش دانش و تکنولوژی به گسترش علم و دانش در جامعه و نسل محقق جوان کمک می کند. دکتر پورزیاد در ادامه سخنان خودشان به مشکلات مرکز رشد بناب پرداختند و راه برون رفت مشکلات مرکز رشد را در گرو استقرار کارگزاران فناوری، ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر و دفاتر تحقیق و توسعه دانستند و تاکید کردند که در حل مشکلات مرکز رشد بناب از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد چرا که فناوران نیازمند حمایتهای مادی و معنوی می باشند و شرایط شهرستان بناب و مسئولین دلسوز آن موجب بالندگی جوانان در این حوزه هاست.
در این نشست ریاست محترم دانشگاه جناب اقای دکتر عباسیان، به شرح حمایتهای این دانشگاه از مرکز رشد شهرستان بناب پرداختند و اعلام آمادگی چند منظوره جهت استقرا شرکتهای فناور در دانشگاه بناب یا در داخل شهرستان بناب و یا در سایت تازه تاسیس دانشگاه بناب کردند و قول دادند که تا آخر سال جاری با حل کردن مشکل آب و برق سایت جدید دانشگاه  مشکل استقرار فناوران حل خواهد شد. در ادامه خاطر نشان کردند که دانشگاه بناب با حمایتهای چندین ساله خود از سال 94 ضمن تاسیس مرکز رشد شهرستان بناب، نیروی انسانی و ساختمان مورد نیاز مرکز رشد و فناوران را تامین نموده است.
در ادامه این مراسم دانشیار گروه مهندسی مکانیک دانشگاه بناب و همچنین مدیر محترم مرکز رشد شهرستان بناب آقای دکتر توحید ادیبی ضمن تشکر از حضور دکتر پورزیاد،  از ریاست محترم دانشگاه خواستار حمایتهای بیشتر از شرکتهای مستقر و فعال مرکز رشد بناب و همچنین حمایت در ایجاد محل جدید استقرار این شرکتها شدند. شرکتهابی فناور حاضر در این نشست نیز ضمن تشکر از زحمات مسئولین نسبت به بیان سوالات و انتظارات خود از ریاست محترم دانشگاه و مسولین شهرستان بناب و همچنین از مدیر مرکز رشد دانشگاه تبریز نمودند. در پایان نشست نیز مقرر گردید که سه رویداد مشترک بین مرکز رشد شهرستان بناب و دانشگاه تبریز برگزار گردد.
لازم به ذکر است که مرکز رشد شهرستان بناب در سال 1394 تاسیس گردید است و هم اکنون 14 شرکت فناور در مرکز رشد مستقر هستند و  8 شرکت نیز منتظر ارایه طرح خود در جلسه هستند.
 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 29 فروردين 1403
  • ساعت 15
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 2
نظرات شما
captcha refresh