Logo
تاریخ : شنبه 28 بهمن 1402
کد 790

گزارش سخنرانی دکتر توحید ادیبی در مدرسه پسرانه امیرکبیر بناب

تهیه کننده گزارش : صابر قاسمی، کارشناس مرکز رشد بناب
به همت  و همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب، از دانشیار گروه مکانیک دانشگاه بناب و مدیر محترم مرکز رشد شهرستان بناب جناب آقای دکتر توحید ادیبی برای سخنرانی با موضوع" کارآفرینی و دانش افزایی" به مدرسه پسرانه امیرکبیر بناب در تاریخ 1402/11/17 دعوت به عمل آمد.
عضو گروه مکانیک دانشگاه بناب و مدیر محترم مرکز رشد واحدهای فناوری شهرستان بناب، جناب آقای دکتر توحید ادیبی سخنان خودشان را در دو بخش شروع کردند. موضوع انتقال تجربه به نسل جوان شاکله اصلی صحبت های ایشان در بخش اول بود. ایشان با بیان این جمله که من توحید ادیبی چهل ساله  نمی توانم با تجربه فعلی ام از زندگی، شغل و کسب درآمد به هجده سالگی برگردم، اما می توانم با انتقال تجربیاتم به یک جوان هجده ساله یا یک نوجوان پانزده ساله امکان موفقیتش را افزایش دهم. ایشان ادامه دادند که موفقیت های بشر ناشی از اعتماد به تجربه گذشتگان بوده است. در ادامه ایشان به مقایسه زندگی کارمند در بخش دولتی و بخش خصوصی و همچنین مقایسه زندگی کارمندی با شغل های آزاد و در نهایت مقایسه زندگی کارمندی با زندگی یا کارآفرین مزایا و معایب هر کدام را ذکر کردند. ایشان از کارآفرین های موفق دنیا و ایران مثالهایی را ذکر کردند و در نهایت با تاکید بر اینکه یک جوان باید از فرصت های زندگی به بهترین نحو ممکن استفاده کند، دانش آموزان  دبیرستانی حاضر در کلاس را در وحله اول به کارآفرین شدن و در وحله دوم به آموزش مهارت های فنی و نرم افزاری و خوب درس خواندن تشویق کردند.
مدیر محترم مرکز رشد شهرستان بناب در ادامه سخنرانی خودشان  به دانش آموزان مطالب جالب و سودمندی را در خصوص بادگیری مهارت و حرفه ی خاص در کنار تحصیلات جاری قشر عزیز محصلین ارائه نمودند و تاکید کردند یادگیری مهارت برای آینده دانش آموزان و همچنین دانشجویان و جامعه مفید خواهد بود. وی در ادامه سخنان خودشان بر نحوه شکل گیری تا ثمر دهی ماموریتها و اهداف مرکز رشد شهرستان بناب از جمله بسترسازی به منظور ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دبیرستانی در زمینه های فناوری تولید و توسعه محصولات و فرایندهای فناوری قابل عرضه به بازار در راستای اهداف مرکز٬ ایجاد زمینه کار آفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار و فناور فعال در زمینه‌های فناوری ایجاد زمینه کارآفرینی حمایت از نوع آوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان و تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری قابل عرضه به بازار تاکید کردند. وی در ادامه مرکز رشد شهرستان بناب را یکی از مراکز فعال و پویا دانستند و اضافی کردند در حد توان امکانات مورد نیاز و نیروی انسانی مرکز رشد بناب را تامین کرده ایم و خواستار توجه بیشتر مسئولین شهرستان و صنایع بزرگ به ظرفیت های فناوران توانمند هستم.
ایشان قسمت دوم صحبت هایشان را با معرفی مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بناب شروع کردند و مزایا و معایب عضویت در این مراکز را توضیح دادند. کاهش ریسک پذیری فناورهای نوظهور، حمایت های مالی از آنها مثل تسهیلات اعطایی پارک علم و فناوری و تسهیلاتی مثل تسهیلات تبصره 16 و تبصره 18، در اختیار قرار دادن محل استیجاری ارزان تر را از مزایای مراکز رشد در کشور و بوروکراسی های اداری طولانی را مهمترین مشکل مراکز رشد دانستند. سپس به معرفی فناور برتر مرکز رشد یعنی سرکار خانم ناعم وند پرداختند و در نهایت با جمع بندی صحبت هایشان و در اختیار قراردادن شماره تلفن همراهشان، اعلام کردند که هر روز در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بناب می توانند میزبان دانش آموزان عزیز شهرستان باشند. ایشان در انتهای سخنان خود  از همکاری و دعوت اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب و همچنین مدیر محترم مدرسه امیرکبیر بناب تشکر و قدردانی کردند.
  • گزارش تصویری:
سخنرانی







 
  • نوشته شده
  • در شنبه 28 بهمن 1402
  • ساعت 09
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 8
نظرات شما
captcha refresh