Logo
تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1402
کد 739

بازدید دانشجویان دانشگاه بناب از پارک علم و فناوری و مرکز رشد تبریز

به همت مرکز رشد شهرستان بناب، دانشجویان رشته های مختلف دانشگاه بناب از پارک علم و فناوری و مرکز رشد تبریز بازدید یک روزه بعمل آوردند.
پیرو همایش مرکز رشد شهرستان بناب با عنوان "کسب و کار های فناورانه و اقتصاد دانش بنیان" که در دانشگاه بناب برگزار گردید، جهت آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با شرکت های دانش بنیان و محصولات آنان و نیز ایجاد انگیزه درجهت ایجاد کسب و کارهای فناورانه، اردوی یکروزه پارک علم وفناوری تبریز برگزار گردید.

ضمن استقبال مسئولین پارک در بدو ورود، در سالن کنفرانس مرکز رشد تبریز نشستی با کارشناسان پارک برگزار گردید تا ایده ها و کسب و کارهای فناورانه این مرکز معرفی گردند و بر نحوه شکل گیری تا ثمر دهی ماموریتها و اهداف مرکز رشد از جمله بستر سازی به منظور تجاری کردن دستاوردها در راستای اهداف مرکز ایجاد زمینه کارآفرینی حمایت از نوع آوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان و تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری قابل عرضه به بازار تاکید کردند.

 ضمن آشنایی و معرفی شرکتهای دانش بنیان، تاکید و خاطر نشان کردند که شرکت دانش بنیان با هم افزایی، افزایش دانش و تکنولوژی به گسترش علم و دانش در جامعه و نسل محقق جوان کمک می کند. سرانجام در  پایان بر مزیتهای قانونی ثبت شرکتهای دانش بنیان و از  خدمات و امکانات مرکز رشد از جمله ارائه تسهیلات مالی، گذراندن خدمت سربازی به عنوان سرباز فناور، برخورداری از معافیتهای مالیاتی، برگزاری دوره های آموزشی، کمک در جهت اخذ مجوزهای لازم و کمک در جهت بازاریابی و فروش محصولات تاکید کردند.

در این بازدید دانشجویان از شرکتهای فناور پیشرو و موفق مرکز رشد تبریز از نزدیک دیدار و تعامل داشتند و مدیران این شرکتها از عملکرد، نحوه تولید نمونه محصول و تجاری سازی آن را برای دانشجویان تشریح کردند.

هدف اصلی از برنامه ریزی این بازدید، آشنایی دانشجویان با شرکتهای موفق موجود در مرکز رشد تبریز و همچنین انگیزه برای دانشجویان در جهت تولید ایده های فناورانه کسب و کار بوده است تا در کنار گره گشایی از مشکلات کشور بتوانند نسبت به خوداشتغالی برای خود و سایر جوانان ترغیب و تشویق شوند.
 







 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 16 خرداد 1402
  • ساعت 15
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 94
نظرات شما
captcha refresh