Logo
تاریخ : يکشنبه 9 ارديبهشت 1397
کد 551

روش های ارائه شفاهی و کتبی در مهندسی و علوم

مؤلف: دکتر رحیم دهخوارقانی

پیشگفتار

در دنیای امروزی، برقراری ارتباط با دیگران جزو مهمترین مهارت ها محسوب می‌گردد. انسان ها برای موفقیت در هر فرایندی، نیاز به برقراری ارتباط با دیگران می‌باشند. این ارتباط برای ارائه یک درخواست، توضیح یک مقوله، تبلیغ یک محصول، و … انجام می‌گردد. این ارائه و برقراری ارتباط می‌تواند به صورتهای مختلف صورت پذیرد. ارائه شفاهی، کتبی، و ترکیبی مهمترین انواع ارائه می‌باشند.
مهارت مذکور برای تمامی انسانها مخصوصا افراد آکادمیک و علمی اهمیت بسزایی دارد. دانشجویان نیز به عنوان متخصصان آینده باید این مهارت ها را در دانشگاه یاد بگیرند. دروسی از قبیل “شیوه پژوهش و ارائه” در سطح کارشناسی و درس “سمینار” در سطح کارشناسی ارشد و دکتری با این هدف طراحی شده‌اند. این کتاب با هدف معرفی روشهای ارائه (تمامی انواع آن) برای دانشجویان کارشناسی و بالاتر می تواند به عنوان کتاب درسی استفاده گردد.
در این کتاب به  ارائه‌های کتبی و شفاهی و مثالهایی از آنها پرداخته شده‌است. فصل اول، به مفاهیم مقدماتی و مفهوم ارائه می‌پردازد. فصل دوم، ارائه کتبی و مثال های آن (مقاله، کتاب، گزارش و رزومه) را توضیح می‌دهد. فصل سوم به خصوصیات یک ارائه شفاهی و روشهای موفقیت در آن می‌پردازد. در نهایت، فصل چهارم نحوه رفرنس‌دهی و ارجاع به منابع را توضیح می‌دهد.
قبل از شروع کتاب بر خود وظیفه می‌دانم از استاد گرامی و فداکارم خانم نانسی کارابئی اوغلو بابت مطالب مفید و گسترده‌ای که در مورد هنر نگارش و مقاله نویسی به این حقیر در دانشگاه سابانجی آموختند تقدیر و تشکر نمایم. همچنین از استاد راهنمای خودم پروفسور یوجل سایقین در دانشگاه سابانجی که مقالات بنده را با صبر و حوصله ویرایش کرده و ایرادات آنها را رفع می‌کردند تشکر می‌نمایم.
از دکتر علی فردی ایلخچی نیز بابت ویراست این کتاب تشکر و قدردانی می‌کنم که به عنوان یک دوست و همکار مرا در ویرایش این کتاب یاری نمودند. از مسئولین محترم دانشگاه بناب که بستر تحقیق و پژوهش را در این دانشگاه برای بنده فراهم آوردند کمال تشکر و قدردانی خود را اعلام می‌دارم. در نهایت از دانشجوی عزیزم آقای نیما فدائی بابت طراحی طرح جلد کتاب تشکر می نمایم.
 
روش های ارائه شفاهی و کتبی در مهندسی و علوم

انتشارات عطران
نوبت چاپ: اول
قیمت روی جلد: 150000 ریال
لینک خرید آنلاین:
https://goo.gl/N9S3dZ

 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 9 ارديبهشت 1397
  • ساعت 16
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 1053
نظرات شما
captcha refresh