Logo
تاریخ : يکشنبه 9 ارديبهشت 1397
کد 548

مکانیک شکست

مترجمان: مهندس رحیم کریم داداشی؛ دکتر محمدعلی مهتدی بناب؛ مهندس حمیدرضا قایدی

کتاب مکانیک شکست (نویسنده:رحیم کریم داداشی، محمدعلی مهتدی بناب، حمیدرضا قایدی)

پیشگفتار مؤلف:
هدف این کتاب معرفی روش­ های تحلیلی در بدست آوردن توابع تنش و کرنش مربوط به مکانیک شکست است. این کتاب شامل یک مجموعه از کارهای قابل دسترس که به طور وسیع  در ادبیات فن و تا حدی داده­ های آزمایشگاهی بسیاری از محققین جهت توجیه مدل­های تئوری مکانیک شکست در حل مسائل مربوط به ترک می­باشد. این مجموعه یک کتاب جامع و البته خودآموز برای مهندسان و دانشجویان کارشناسی سال بالایی و تحصیلات تکمیلی که با مسائل تحلیلی تخریب با رویکرد ریاضی برای طراحی جهت مقابله با شکست مواجه هستند می­باشد. با این وجود قابل ذکر است که خواننده­ی این کتاب درکی از مفاهیم مدلسازی، حل مسئله و تفسیر معنی حل ریاضی برای یک مسئله یا موقعیت مهندسی خاص را داشته باشد. خواننده این کتاب باید توانایی فکر کردن بطور ریاضی و پیش بینی متالورژیکی اهمیت پارامترهای میکروساختاری روی خواص و تحلیل رفتار مکانیکی مواد و تشخیص چگونگی رشد ترک در یک سازه تحت تنش که امکان تخریب به صورت فاجعه بار را دارد داشته باشد.
علی رغم پیشرفت ­های اخیر در مکانیک شکست، بسیاری از اصول همان اصول مکانیک می­باشد. مکانیک شکست دینامیک شامل میدان خستگی و تست ضربه شارپی است. موارد مورد بحث در این کتاب بر اساس توسعه فرآیندهای تحلیلی و عددی مربوط به میدان­های خاص مکانیک شکست الاستیک خطی و مکانیک شکست پلاستیک شامل اثر متقابل بارگذاری مود ترکیبی می­باشد. رویکرد ریاضی مورد بحث در کتاب حاضر با مرور مختصری از تئوری­های شکست همراه است.
مکانیک شکست مواد مهندسی با شکست مواد جامد تحت تغییر شکل­های بالا (مواد نرم) و یا شکست (مواد ترد) تحت بار ماکزیمم سر و کار دارد. تحلیل یک ماده جامد تحت بار تا حدودی با مکانیزم­ های میکروسکوپی شکست مواجه است که معیارهای شکست را فراهم نموده و از دیدگاه ماکروسکوپی تنش شکست را پیش بینی می­کند.
 
نستور پرز
دانشکده مهندسی مکانیک
دانشگاه پورتوریکو، مایاگوئز

مکانیک شکست

انتشارات عطران

نوبت چاپ: اول

قیمت روی جلد: 200000 ریال

لینک خرید آنلاین:  https://goo.gl/oEe57J

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 9 ارديبهشت 1397
  • ساعت 15
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 697
نظرات شما
captcha refresh