Logo
تاریخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1392
کد 169

آمادگی سازمان انرژی اتمی كشور برای همکاری با دانشگاه بناب در زمینه لیزر

روابط عمومي

  رییس سازمان انرژی اتمی کشور عنوان کرد :
آمادگی سازمان انرژی اتمی برای همکاری با دانشگاه بناب در زمینه لیزر
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور بر آمادگی این سازمان برای همکاری با دانشگاه بناب در زمینه لیزر تأکید کرد.  
دكتر فریدون عباسی در جمع مدیران بناب با اشاره به وجود افراد متخصص در دانشگاه این شهرستان در زمینه لیزر اظهار کرد: ما از همکاری با دانشگاه بناب استقبال می‌کنیم تا در زمینه لیزر و با همفکری هم بتوانیم مرکز تصمیم گیری را برای فوتونیک در کشور ایجاد کنیم و دراین موضوع روی شهرستان بناب حساب باز کرده‌ایم .
دكتر قربانعلي حقيقت دوست، رئیس دانشگاه بناب نیز با ارائه گزارشی از وضعیت این دانشگاه گفت، دانشگاه بناب با فضایی به مساحت 4.5 هکتار، 2 هزار دانشجو دارد که در 18 رشته مقطع کارشناسی، 7 رشته کارشناسی ارشد و دو رشته ریاضی و فوتونیک در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستند و 45 عضو هیئت علمی، 40 نفر بورسیه و 40 نفر حق التدریسی با این دانشگاه همکاری می‌کنند .
وی سپس با اشاره به چشم انداز 20 ساله این دانشگاه گفت: سال گذشته نفر اول رشته اپتیک لیزر از دانشگاه بناب بود، از این‌رو این دانشگاه از تمام جهات نیاز به تقویت دارد .
رئیس دانشگاه بناب ادامه داد: در هیچ دانشگاهی 12 نفر متخصص در یک رشته جمع نمی‌شوند که این امکان در دانشگاه بناب وجود دارد و ما می توانیم لیزر را در خدمات پزشکی پشتیبانی کنیم .وی خواستار راه‌اندازی پژوهشکده علمی، فناوری نوین در دانشگاه بناب شد. دكترحقیقت‌دوست همچنین با اعلام اینکه فضای 4.5 هکتاری فعلی دانشگاه جوابگوی نیازهای فعلی و توسعه آینده این دانشگاه نیست؛ تصریح کرد: باوجود اینکه انتقال زمین 40 هکتاری مربوط به وزارت نیرو به دانشگاه بناب جزو مصوبات دور سوم سفرهای هیئت دولت به آذربایجان‌شرقی بود و این زمین باید به صورت رایگان در اختیار دانشگاه بناب قرار گیرد، ولی متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص انتقال سند زمین مذکور به نام دانشگاه بناب صورت نگرفته است .وی با بیان اینکه هم اکنون مجوز احداث 10 هزار مترمربع فضا در دانشگاه بناب را از معاونت راهبردی در اختیار داریم، تأکید کرد: درصورت حل پروسه مشکل زمین یادشده، نسبت به آغاز عملیات اجرایی این فضاها اقدام خواهد شد .

 


  • نوشته شده
  • در دوشنبه 9 ارديبهشت 1392
  • ساعت 13
  • توسط روابط عمومی
  • تعداد بازدید 1640
نظرات شما
captcha refresh